200 kr rabatt på ALLA* julklappar med kod: LEKMER200SE

*Erbjudandet gäller vid köp över 1000 kr tom 141127. Gäller ej LEGO eller enligt information på respektive produktsida.

Typ av present:

Ålder:

Pris:

Din önskelista Byt namn

Dela din önskelista:

i

Din önskelista är tom

Lägg till produkter genom att klicka på "önska" på varje produkt.

Kontakta kundtjänst

  • Hur lång är leveranstiden?

    Normalt har ni ert paket inom 1-3 arbetsdagar, inom Sverige. Vid större kampanjer och inför stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara upp till 5 arbetsdagar. Varor som inte finns i lager går inte att beställa.
  • Vad kostar frakten?

    Fraktavgiften för privatpersoner är 49 kronor per beställning. Om ordervärdet inklusive rabattkoder & presentkort överstiger 1000 kronor, tillkommer ingen fraktkostnad. Lekmer erbjuder kostnadsfri betalning mot faktura, konto- eller kreditkort. Det finns inga tullavgifter eller andra avgifter.
  • Vilka betalningsalternativ finns att välja på?

    På Lekmer har vi flera olika betalningsalternativ för att ni som kund ska kunna välja det betalningssätt som passar just er. Ni kan välja mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning.

    Kortbetalning
    Väljer ni att betala med konto- eller kreditkort så tillkommer det inga extra avgifter. Vi accepterar för närvarande enbart VISA och MasterCard. Kortbetalning hanteras av vår betalningspartner Dibs för att garantera snabb och säker betalning. När ni väljer kort som betalsätt, kommer ni slussas vidare till en säker sida på Dibs för kortbetalning. På den sidan väljer ni korttyp, anger kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (cvv) samt kortinnehavarens namn. En kontroll genomförs så att kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet. Köpsumman kommer nu reserveras på ert konto. När varorna skickas från Lekmer dras pengarna från ert konto och den reserverade summan överförs via Dibs till Lekmer. Dibs, som hanterar kortuppgifterna uppfyller kraven för PCI-DSS. På Lekmer.se kan ni bara använda kort från svenska kortutgivare.

    Faktura
    När ni väljer betalningsalternativet faktura, skickas fakturan tillsammans med era beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer inte någon fakturaavgift. Skulle er betalning vara försenad, skickas en skriftlig påminnelse med påminnelseavgift ut. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta om 25% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

    Då ni köper flera varor på faktura, men endast behåller delar av din order är det viktigt att returerna når Lekmer innan betalningen når vår betalningspartner Klarna. Annars tolkas er betalning som en delbetalning och er faktura omvandlas till ett delbetalningsalternativ.

    Fakturahanteringen sköts av vår samarbetspartner Klarna AB. När ni väljer att betala med faktura sker en kreditupplysning på ert personnummer. Även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen görs för att säkerställa att personen verkligen är den som man uppger sig för att vara. Detta gör att ni inte kan välja annan leveransadress än er folkbokföringsadress.

    Delbetalning
    Ni kan välja att delbetala ert köp, då väljer ni betalsätt konto. Det finns två olika delbetalningsalternativ.

    Det ena är ett kontoalternativ där ni betalar 1/24 av totalbeloppet eller minst 50 kr i månaden. Fakturan skickas ut separat av Klarna i slutet av månaden. Aviavgift om 29 kr tillkommer.

    Det andra alternativet är att delbetala till en fast månadskostnad i 6, 12 eller 36 månader, vilket blir valbart när ni handlar för över 1000 kr. Beloppet att betala beräknas då utifrån den valda betalningstakten. Fakturan skickas ut separat av Klarna i slutet av månaden. Aviavgift om 29 kr tillkommer.

    Uppläggningsavgift kan tillkomma, om så är fallet framgår det i kassasteget.

    Kontohanteringen sköts av vår samarbetspartner, Klarna AB. När ni väljer att betala med konto sker en kreditupplysning på ert personnummer. Även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen görs för att säkerställa att personen verkligen är den som man uppger sig för att vara. Detta gör att ni inte kan välja annan leveransadress än er folkbokföringsadress.
  • När/hur får jag min orderbekräftelse?

    Efter att ni klickat slutför köp, kommer det inom kort att skickas en orderbekräftelse till er E-postadress. Om ni inte får en orderbekräftelse inom två timmar, kontakta kundtjänst via formuläret nedan.
  • Kan jag ändra eller avboka min beställning?

    Eftersom vi packar era varor omgående efter er beställning, hinner vi sällan ändra eller avbeställa er order efter att ni har lagt den. Har ni tur har vi ännu inte vidarebefordrat ordern till vårt lager och då går det bra att ändra eller avbeställa ordern omgående. Kontakta kundtjänst via kontaktformuläret. Outlösta paket kostar 300 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt motta och behandla returen.
  • Jag har ännu inte fått SMS-avi om att jag kan hämta ut mitt paket, vad gör jag?

    Ni får en SMS-avi samma dag som er försändelse kommer till ert postombud. Dag 3 får du ytterligare en SMS-avi, en påminnelse. Om ni fortfarande inte hämtat ert paket inom en vecka, går det ut en postavi till den adress ni uppgav vid köpet. Om ni inte mottagit någon SMS-avi, kan ni ha angett fel telefonnummer. Då kan ni hämta ut paketet med hjälp av kolli-ID, som står i leveransbekräftelsen vi skickat ut via E-post, och legitimation.
  • Var är min faktura?

    Faktura/följesedel ska alltid finnas med i paketet. Har ni inte mottagit er faktura, kontakta vårt faktureringsbolag, Klarna.se via telefon (08 120 120 10) eller via E-post (info@klarna.se). Vänligen notera att Klarna AB endast hanterar fakturafrågor.
  • Något är fel med min leverans, vad gör jag?

    Vi gör så gott vi kan, men ibland kan det, som med allt annat tyvärr gå fel. Om något saknas i er leverans eller har ni fått fel/skadad vara, vänligen kontakta kundtjänst så att vi löser det.
  • Hur byter jag en vara?

    Varorna måste returneras oanvända i sin originalförpackning. Fyll i baksidan av returnotan och bifoga den när ni skickar in er retur till oss - ni kan riva av returnotan längs med den perforerade linjen. För att kunna ge er bästa möjliga service ber vi er att fylla i returkoder och era synpunkter. Fyll i returkod och eventuella anmärkningar för varje produkt som ni skickar tillbaka till oss. Glöm inte att fylla i vilka varor ni vill ha istället - om ni inte gör det, kommer er order att annulleras.

    Ni får inte tejpa, klistra fast lappar eller dylikt direkt på ursprungsförpackningen. Lekmer står alltid för returfrakten vid ett byte, om ni använder Lekmers returetikett. Returetiketten sitter på följesedeln/fakturan. Om ni inte mottagit någon returetikett får ni kontakta kundservice med hjälp av formuläret nedan. Om ni väljer att inte använda Lekmers returetikett står ni själv för returportot.

    Lämna sedan in paketet på ett av postens ombud. OBS! Det är ni som kund som har det ekonomiska ansvaret för att er retur kommer till oss. Därför ska ni notera kolli-ID på paketet ni sänder i retur till oss och be om kvitto.

    Generellt sett tar det ca 10 arbetsdagar från det att vi registrerat er retur till dess att ni erhåller återbetalningen, om bytesvarorna ni önskar kostar mindre än de ni returnerar. Om ni betalt med kort så återför vi pengarna till ert konto efter det att vi mottagit de returnerade produkterna. Vid återbetalning av korttransaktioner så syns återbetalningen på det ursprungliga transaktionsdatumet.
  • Hur returnerar jag en vara?

    Om ni ångrar ert köp och inte vill byta mot annan vara, kan ni returnera varorna och få pengarna tillbaka. Varorna måste returneras oanvända i sin originalförpackning inom 14 dagar från leveransdatum.

    Ni får inte tejpa, klistra fast lappar eller dylikt direkt på förpackningen. Ni som kund står för returfrakten på 79 kr till Lekmer vid en retur. Ni måste fylla i returnotan noga när ni skickar varorna i retur. Utan en bifogad returnota med kundnummer, kan Lekmer inte behandla returen och återbetala pengarna. För att kunna ge er bästa möjliga service ber vi er att fylla i returkoder och eventuella synpunkter.

    Om produkten är använd godkänns inte returen. Generellt sett tar det ca 10 arbetsdagar från det att vi registrerat er retur till dess att ni erhåller återbetalningen. OBS! Det är ni som kund som har det ekonomiska ansvaret för att er retur kommer till oss. Därför ska ni notera kolli-ID på paketet ni sänder i retur till oss och be om kvitto.
  • Hur reklamerar jag en vara?

    Om ni upptäcker ett fel på er vara, ber vi er kontakta Lekmer snarast via formuläret nedan. Ange ert ordernummer samt beskriv felet och hur det uppstod och när ni upptäckte det, så hjälper vi er med en ny ersättningsvara/reservdelar. Det är viktigt att alltid anmäla fel snarast möjligt!

    Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkestags. Fyll i returnotan och bifoga den när ni skickar in er reklamation till oss. För att kunna ge er bästa möjliga service ber vi er att fylla i returkoder och era synpunkter.

    Lekmer står alltid för returfrakten vid en reklamation, om ni använder Lekmers returetikett. Returetiketten sitter på följesedeln/fakturan. Om ni inte mottagit någon returetikett får ni kontakta kundservice med hjälp av formuläret nedan. Om ni väljer att inte använda Lekmers returetikett står ni själv för returportot.

    Lämna sedan in paketet på ett av postens ombud. OBS! Det är ni som kund som har det ekonomiska ansvaret för att er retur kommer till oss. Därför ska ni notera kolli-ID på paketet ni sänder i retur till oss och be om kvitto.
  • Hur gör jag om jag köpt flera varor på samma order och vill returnera endast en eller några av dem?

    Ni gör precis som vid en retur, för när returen når oss justerar vi ert orderbelopp. Kom ihåg att om ni valt delbetalning eller faktura, måste ni själv justera ner beloppet vid betalning - det skickas inte ut en ny faktura. Om ni väljer att betala den delen av er faktura, som ni behåller, innan returen når Lekmer måste ni kontakta oss så att Klarna inte tolkar er betalning som en delbetalning.
  • Hur vet jag att min retur registrerats?

    Det kan ta upp till 7 arbetsdagar innan en retur registreras på vårt lager. Ni får en bekräftelse per mail så snart er retur mottagits och godkänts.
  • Hur sker återbetalning vid retur, byte eller reklamation?

    Betalning med kort:
    Om ni har betalt med kort kommer pengar för returskickade varor återbetalas till ert kort ca 10 dagar efter att vi erhållit er returskickade vara.

    Betalning med faktura:
    Om ni har beställt mot faktura ska ni dra av för returskickade varor som ni vill byta och sedan betala resterande belopp. Ni erhåller ett returmail när vi tagit emot returen där detta fakturasaldo framgår.

    OBS! Om ni redan har fullbetalat den första fakturan ska ni vända er till www.klarna.se för att få en återbetalning av dem. I och med att vi säljer fakturorna till en extern part har vi i nuläget ingen möjlighet att "kvitta" en betald faktura mot en obetald faktura.

    Betalning mot Klarna-konto:
    Om ni har betalt med konto kommer aktuella saldon att justeras och ni fortsätter att betala i den takt som ni själv vill.
  • Det står att varan är slut i lager, vad gör jag?

    Om en vara inte längre finns tillgänglig på hemsidan innebär det att den sålts slut. Varor som vi beställt in igen, kan ni välja att följa via produktsidan och knappen ”bevaka” så att ni får ett meddelande via e-post när varan finns i lager igen. Varor som dock har upphört ur vårt sortiment kommer inom kort att tas bort från hemsidan. Är ni intresserade av en viss produkt, kontakta kundtjänst för ytterligare information.
  • Levererar Lekmer till andra länder?

    Lekmer levererar till Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. Via hemsidan Lekmer.com kan ni välja önskat land.
  • Jag vill ha erbjudanden från Lekmer, hur gör jag?

    Klicka på knappen "Nyhetsbrev" högst upp på sidan och uppge er E-postadress för att starta prenumeration på Lekmers nyhetsbrev. Det är helt kostnadsfritt.

    När ni handlar på Lekmer lagrar vi uppgifter om era inköp samt de kontaktuppgifter ni lämnar. Uppgifterna används för att vi ska kunna ge er bättre service, bland annat genom att göra webbplatsen så personlig som möjligt. Uppgifterna lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte, exempelvis för utskick av nyhetsbrev, sms, kataloger, direktmarknadsföring och marknadsundersökningar. Ni kan när som helst skriftligen meddela oss att ni inte vill ha erbjudanden från oss.
  • Jag vill inte ha erbjudanden från Lekmer, hur gör jag?

    Ni kan när som helst avsluta prenumerationen genom att klicka på länken "avregistrera dig" som finns längst ner i alla nyhetsbrev ni får från oss.

Kontakta kundtjänst

Vi svarar på e-post inom 24 timmar på vardagar.
Godkänn villkoren för att lägga Stokke Tripp Trapp i din varukorg.
×