Typ av present:

Ålder:

Pris:

Din önskelista

Dela din önskelista:

i

Din önskelista är tom

Lägg till produkter genom att klicka på "önska" på varje produkt.

Ordervillkor

  • Köp

    Avtal om köp ingås när ni väljer att "skicka beställning" i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, leveranstid, produkttext etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om ni inte är nöjd med vår korrigering får ni självklart välja att avboka er order utan kostnad. Lekmer AB ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig person med målsmans tillstånd.
  • Produkter

    Produkterna har alltid en manual i fysisk form när produkterna kräver det. På Lekmer.se har vissa produkter en tillhörande instruktionsfilm för exempelvis monteringsinstruktion. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.
  • Värdecheckar, rabattkoder och presentkort

    Om värdecheckens, rabattkodens eller presentkortet är förknippat med ett villkor, exempelvis att ni ska handla för ett minimibelopp eller ur vissa produktkategorier för att värdechecken, rabattkoden eller presentkortet ska gälla måste villkoret uppfyllas. Ogiltiga ordrar makuleras i efterhand.

    Fler värdecheckar, rabattkoder eller presentkortet kan ej kombineras och gäller ej på eventuella frakt- och fakturaavgifter.

    Om villkoret att endast en värdecheck, rabattkod eller presentkort per person eller hushåll får användas förbehåller vi oss rätten att makulera ytterligare ordrar lagda av samma person eller hushåll.

    Vid utnyttjande av ångerrätt, reklamation eller öppet köp kan ni aldrig få tillbaka ett högre värde än vad ni har betalat för produkten. Om ni handlat flera produkter med en värdecheck, rabattkod eller presentkort som ger rabatt, exempelvis 100 kr, fördelas rabatten relativt produktens värde mellan samtliga varor. Vid utnyttjande av ångerrätt, reklamation eller öppet köp på den specifika produkten får ni tillbaka produktens värde efter avdragen rabatt.

    Ett exempel:
    1. Ni handlar fyra produkter för 125 kr/styck till ett totalt värde av 500 kr.
    2. Ni erhåller 100 kr rabatt med en rabattkod. Rabatten fördelas mellan produkterna, 25 kr/produkt.
    3. Ni betalar totalt 400 kr + eventuella frakt- och fakturaavgifter.
    4. Ni ångrar ett köp på en av varorna och får tillbaka 125 kr - 25 kr, dvs. totalt 100 kr.
  • Realisations- och kampanjvaror

    Priser på realisationsvaror (rea-varor) och kampanjvaror är gällande till utsatt sista datum. Då inget sista datum för realisation eller kampanj är utsatt gäller respektive erbjudande tills varan är slut på Lekmers lager.

    Kampanjen 3 för 2 gäller endast en gång per köp (gäller ej 6 för 4 eller 9 för 6, osv).
  • Betalning

    Lekmer erbjuder betalningar med kort, faktura samt delbetalning. Inga avgifter tillkommer för kort- eller fakturabetalning. För att handla mot faktura måste ni vara över 18 år. Ni får inte ha några betalningsanmärkningar och/eller tidigare obetalda krav från Klarna som ansvarar för Lekmers fakturering.

    Kortbetalning - 0 kr
    Vi accepterar för närvarande VISA och MasterCard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Vi accepterar endast kort som är utfärdade i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner DIBS-DebiTech för att garantera snabb och säker betalning.

    Så här går det till:
    1. Välj kreditkort som betalningsmetod i kassan. Ni länkas nu till DIBS-DebiTechs säkra betalningsserver.
    2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVC/ CVV) samt namn på kortinnehavaren. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör ni ange minst två månaders giltighetstid.
    3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
    4. Köpsumman reserveras först på ert konto.
    5. När varorna skickas, dras pengarna från ert konto och den reserverade summan överförs via DIBS-DebiTech till CDON.COM.
    6. DIBS-DebiTech som hanterar kortuppgifterna uppfyller kraven för PCI-DSS.

    Klarna faktura - 0 kr
    Handla nu - betala efter leverans!
    När ni betalar via Klarna faktura handlar ni tryggt och enkelt. Ni behöver aldrig uppge era kortuppgifter, och betalar alltid efter att ni fått hem era varor.
    • Få alltid hem varan innan ni betalar
    • Betalningstid - alltid 14 dagar
    • Ni behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
    • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
    • Möjlighet till delbetalning

    Läs mer om Klarnas villkor här.

    Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer ni få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

    Klarna delbetalning - från 50 kr/mån
    Betalsättet för er som själva vill välja hur mycket ni betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att ni alltid får hem era varor innan ni betalar, samlar ni alla era köp på ett konto. Detta gäller även om ni har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
    • Få alltid hem varan innan ni betalar
    • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
    • Ni behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alla era köp samlas på ett konto och på en faktura
    • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
    • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
    • Ni kan när som helst betala hela beloppet på en gång

    När ni väljer Klarna delbetalning som betalningsalternativet i kassan får ni genast besked om er ansökan har beviljats och vi kan hantera ert köp omgående. Skulle er ansökan inte bli beviljad kan ni gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.

    Följande alternativ finns för delbetalning:
    • 6 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 295 kr)
    • 12 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)
    • 24 månader, Konto 19,9% årsränta (betala 1/24 av totalbeloppet eller minst 50 kr i månaden)
    • 36 månader med 9,95 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)

    Väljer ni att dela upp betalning kommer Klarna AB skicka ett kontoavtal hem till er. Kontrollera att uppgifterna stämmer och signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert. Vid köptillfället görs också en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Ni kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

    Läs mer om Klarnas villkor här.
  • Pris

    Alla priser på Lekmer.se är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive moms.
  • Frakt

    Frakt kostar 49 kronor inom Sverige. Fraktfri order gäller vid varuvärde från 1000 kronor inkluderat eventuella värdecheckar, rabattkoder eller presentkort. Frakt för företagspaket kostar 299 kronor inom Sverige oavsett ordervärde.
  • Leverans

    Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar inom Sverige. Vid större kampanjer och inför stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara upp till 5 arbetsdagar. Varor som inte finns i lager går inte att beställa på Lekmer.se.

    Samtliga leveranser sker efter avisering. Vid utlämning/leverans av produkterna ska ni alltid uppvisa legitimation. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos postombudet/postkontoret. Om ni vill ändra namnet på paktet, ändra leveransadress eller låta paketet ligga längre hos ert postombud (om det är möjligt) tillkommer en avgift på 200 kronor.

    Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. I det fall ni inte löser ut beställda produkter debiteras ni en hanteringsavgift på 300 kronor.

    Leverans av beställda varor sker med DHL eller Posten beroende på vikt och mått.

    Posten varubrev ekonomi – upp till 1 kg
    Varubrevet levereras direkt till er postlåda, och i de fall då försändelsen är för stor för att rymmas i postlådan får ni ett aviseringsmeddelande. Ni hämtar då varan på närmaste utlämningsställe.

    Posten MyPack – från 1 kg upp till 20 kg
    Avser beställningar med en vikt under 20 kg. Försändelsen anländer till ert närmsta postombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var ni kan hämta ert paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

    DHL stycke & pall
    Används vid större och tyngre gods. Leverans sker till dörr/port helgfri vardag mellan kl 07:00-17:00, inbärning ingår ej. DHL kontaktar er för att boka utkörning och leverans sker inom ett tvåtimmarsintervall. Obs! att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av DHLs fasta rutter på er ort.

    Om godset skadas eller kommer bort under transporten från oss till er är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det ni som kund som är ansvarig för godset.

    Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Lekmers kundtjänst. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-2 dagar. Vi är därför tacksamma om ni anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att ni packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

    Om skadan är synlig är det enklast om ni anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på er kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

    Hemleverans utan kvittens (gäller vid beställning av blöjor):
    • Paketet lämnas alltid utanför din ytterdörr oavsett om det finns ett förråd eller liknande i eller utanför fastigheten. Paketet lämnas aldrig på annan plats i porten eller på tomten. Postens bud knackar ej på eller ringer till din telefon när blöjorna lämnas av.

    • Ditt paket är försäkrat under transporten med Posten fram till att leverans har skett. Vi har, efter att budet lämnat ditt paket, ej längre ansvar och därmed inte möjlighet att kompensera för paket som eventuellt kommer bort efter att det lämnats av.

    • Fraktkostnaden för hemleverans är 29 kr, oavsett ordervärde.

    • Fyll alltid i eventuell portkod eller porttelefonnummer när du kommer till kassan. OBS! Ifall porttelefonnumret är detsamma som ditt mobilnummer, måste det ändå anges under "Portkod" vid beställning.

    • OBS! Paket som ej kan levereras på grund av att eventuell portkod/porttelefonnummer saknas i beställningen, eller ifall ni inte svarar i porttelefonen när Postens bud ringer, skickas tillbaka till oss. Det tillkommer då en returfrakt på 79 kr som du som kund står för.
  • Fellevererad eller defekt

    En produkt som är fellevererad eller defekt vid leveranstillfället ska anmälas omgående till Lekmers kundtjänst. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka produkten i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får ni en felfri, rätt vara. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att Lekmer AB vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Lekmer AB. Lekmer AB har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation eller byta mot en felfri vara.
  • Byte och Retur

    Kostnad vid byte och retur: Byte av kläder och skor är kostnadsfritt så länge retursedeln är korrekt ifylld. Byte av övriga varor kostar 79 kr i returfrakt samt eventuell fraktkostnad för bytesvarorna. Retur kostar alltid 79 kronor oavsett vara. När du väljer att byta en vara/varor måste varorna returneras oanvända i sin originalförpackning. Fyll i baksidan av returnotan och bifoga den när du skickar in er retur till oss - du kan riva av returnotan längs med den perforerade linjen. För att kunna ge dig bästa möjliga service ber vi dig att fylla i returkoder och era synpunkter. Fyll i returkod och eventuella anmärkningar för varje produkt som du skickar tillbaka till oss. Glöm inte att fylla i vilka varor du vill ha istället - om du inte gör det, kommer din order att annulleras.

    Du får inte tejpa, klistra fast lappar eller dylikt direkt på ursprungsförpackningen. Lekmer står alltid för returfrakten vid ett byte av kläder och skor, om du använder Lekmers returetikett. Returetiketten sitter på följesedeln/fakturan. Om du inte mottagit någon returetikett får du kontakta kundservice med hjälp av formuläret nedan. Om du väljer att inte använda Lekmers returetikett står du själv för returportot.

    Lämna sedan in paketet på ett av postens ombud. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer till oss. Därför ska du notera kolli-ID på paketet du sänder i retur till oss och be om kvitto. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara inslagna och packade i kartong. Vänligen paketera varan så att varans originalförpackning inte skadas!

    Generellt sett tar det ca 8 arbetsdagar från det att vi registrerat din retur till dess att du erhåller återbetalningen, om bytesvarorna ni önskar kostar mindre än de du returnerar. Om du betalt med kort så återför vi pengarna till ditt konto efter det att vi mottagit de returnerade produkterna. Vid återbetalning av korttransaktioner så syns återbetalningen på det ursprungliga transaktionsdatumet.
  • Reklamation

    Som konsument har ni 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Har ni som konsument betalat i förskott och vill häva ert köp på grund av en försenad leverans eller ett oönskat köp återbetalar vi era pengar inom 30 dagar.
  • 365 dagars öppet köp

    Som kund hos Lekmer har ni 365 dagars öppet köp på produkter med obruten förpackning i originalskick. Om produkten inte har en särskild förpackning utan levererades lös i ett paket ska samtliga märken, klisterlappar, etiketter etc. sitta kvar på produkten. Produkten ska returneras i helt oförändrat skick och får inte vara använd.

    365 dagars öppet köp gäller inte på produkter som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som hygienprodukter.

    Vid öppet köp ska Lekmers egna frakthandlingar användas. Ni får frakthandlingarna genom att kontakta Lekmers kundtjänst.
  • 3 månader gratis försäkring vid köp av utvalda barnvagnar och bilbarnstolar

    1. Vem försäkringen gäller för
    Försäkringen gäller till förmån för försäkringstagaren i dennes egenskap som ägare av produkten. Vid ägarbyte gäller denna försäkring för produktens nya ägare med automatik i sju dagar efter dag för ägarbytet. Därefter gäller försäkringen endast om anmälan gjorts till Solid inom denna tid samt om Solid godkänner ägarbytet.
    2. Försäkringstiden
    Försäkringstiden framgår av försäkringsbeviset. Om försäkringen sägs upp innan avtalstidens slut, tillämpas reglerna för återbetalning av premie enligt Försäkringsavtalslagen. Försäkringen förnyas med ett år i taget.
    3. Försäkringens omfattning
    Försäkringen täcker, med nedanstående undantag, funktionsfel på det i försäkringsbeviset angivna objektet i den mån dessa fel inte kan ersättas enligt produktgaranti eller omfattas av säljarens felansvar enligt konsumentköplagen. Försäkringen omfattar dessutom skador till följd av plötslig och oförutsedd händelse orsakad av yttre påverkan. Med skada menas även stöld dock ej förlust.
    4. Undantag
    Försäkringen ersätter inte,
    • skador orsakade av försäkrad produkt (följdskador)
    • skador av mindre art som inte påverkar försäkrad produkts användbarhet>
    • skador på i försäkrat objekt i efterhand installerade komponenter
    • skador till följd av bristfällig eller felaktig montering
    • förbrukningsartiklar (ex reflexer, lampor, etc.)
    • kostnad för service, översyn och/eller rengöring av produkten om inte
    denna betingas av en ersättningsbar skada.
    5. Aktsamhetskrav
    Det försäkrade objektet ska handhas så att skada undvikes. Exempelvis får objektet inte lämnas olåst utan uppsikt på allmän plats eller användas i miljö där det finns en uppenbar risk för skada. Medföljande bruks- /installationsanvisningar eller liknande ska följas. För att ersättning ska utgå vid stöld ska barnvagnen vara låst med ett SSF certifierat lås. Om aktsamhetskravet inte uppfyllts kan detta medföra minskad eller utebliven ersättning.
    6. Anmälan av skada
    Vid skada ska anmälan göras så snart som möjligt efter att försäkringstagaren fått kännedom om skadan. Anmälan görs till återförsäljaren där försäkrad produkt inköpts eller till Solid. Vid anspråk på ersättning ska försäkringstagaren tillhandahålla Solid de handlingar Solid vid varje tid anser sig behöva för att kunna bedöma rätten till ersättning.
    7. Ersättning
    Vid ersättningsbar skada ersätter Solid reparationskostnad upp till produktens återanskaffningsvärde vid skadetillfället, dock maximalt upp till ursprungligt inköpspris. Om reparation ej kan utföras till sådan kostnad kan istället objekt med motsvarande prestanda lämnas som ersättning (s.k. totalskada). Solid har rätt att avgöra om skadat objekt ska repareras eller ersättas med ett motsvarande objekt, samt att utse motsvarande objekt. Kontantersättning utgår inte. För det fall ersättning lämnas med en ersättningsprodukt vid totalskada gäller försäkringen för ersättningsprodukten och löper vidare på oförändrade villkor.

    Merkostnader som uppkommer genom att annan verkstad anlitas än den som Solid eller återförsäljaren anvisat ersätts inte. Utförs reparation på skadad produkt utan att skadan anmälts enligt ovan eller anlitas annan verkstad än den som Solid eller återförsäljaren anvisat kan ersättningen kan eventuell ersättning reduceras eller helt utebli. Försäkringen ersätter endast transportkostnader som uppkommer om av Solid eller återförsäljaren anvisad verkstad måste skicka försäkrat objekt till generalagents verkstad eller annan verkstad anvisad av generalagenten. Försäkringen ersätter ej kostnad för hembesök.
    8. Självrisker m.m.
    Självrisken är 200 kr vid skada. Värdeminskning/nedskrivning till följd av ålder och slitage görs ej. Vid totalskada utgår således ersättning med en produkt vars prestanda, fabrikat och modell motsvarar det försäkrade objektet. Solid ombesörjer beställning från återförsäljaren.
    9. Allmänna bestämmelser
    Om försäkringstagaren eller någon annan som begär ersättning efter en skada uppsåtligen eller av grov vårdslöshet oriktigt har uppgett, förtigit eller dolt något av betydelse för bedömningen av rätten till ersättning kan den ersättning som annars skulle ha utgått reduceras eller utebli.

    Om ersättning utbetalts på felaktiga grunder, är försäkringstagaren återbetalningsskyldig till Solid. Underlåtenhet att informera om ändrade förhållande som innebär eller som kan komma att innebära förändring i rätten till ersättning, kan medföra uppsägning av försäkringsavtalet.
    10. Preskription
    Den som vill göra anspråk på försäkringsersättning förlorar sin rätt, om han inte väcker talan vid domstol mot försäkringsgivaren inom tre år från det att han fick kännedom om att anspråket kunde göras gällande och i vart fall inom tio år från det att anspråket tidigast hade kunnat göras gällande. Har den ersättningsberättigande framställt anspråket till försäkringsgivaren inom den tid som angetts ovan har han alltid sex månader på sig att väcka talan vid domstol mot försäkringsgivaren sedan försäkringsgivaren tagit slutlig ställning till ersättningen.
    11. Force Majeure
    Försäkringen gäller inte vid skada som har samband med atomkärnreaktion eller krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror eller åtgärd av makthavare som obehörigen tagit makten eller förstörelse genom myndighets ingripande. Försäkringen gäller inte heller vid skada till följd av myndighets agerande.
    12. Vid dubbelförsäkring
    Är det objekt som denna försäkring omfattar även försäkrat genom annan försäkring i vilken förbehåll vid dubbelförsäkring finns inskrivet, gäller samma förbehåll även för denna försäkring. Försäkringstagaren kan vända sig till vilket av försäkringsbolagen han vill för att få ut ersättning för sin skada. Dock kan inte högre ersättning utgå sammanlagt än som svarar mot skadan.
    13. Personuppgiftslagen (PUL)
    Solid behandlar kundens personuppgifter i enlighet med gällande persondatalagstiftning. Kunden medger att Solid får behandla, tillföra och uppdatera sina kunddatabaser med sådana personuppgifter som utgör en förutsättning för effektiv och god kund- och registervård, såsom t ex korrekta namn- och adressuppgifter för såväl post- som telekommunikation och epost. Ansvarig för personuppgifterna är Solid Försäkringsaktiebolag org. nr 516401-8482. Uppgifterna kommer att användas för att fullgöra Solids åtaganden gentemot kunden, upprätta försäkringsstatistik, för produktutveckling samt för marknadsföring. Uppgifter om kunden kan komma att lämnas ut till Solids ombud och övriga seriösa samarbetspartners för marknadsföringsåtgärder. Enligt lag kan Solid bli tvungen att lämna ut personuppgifter till myndigheter. Kunden har rätt att motsätta sig att hans eller hennes uppgifter används för marknadsföringsändamål varvid Solid åtar sig att införa en s.k. reklamspärr. Anmälan om reklamspärr görs till kundtjänst på telefon 0771-113 113 eller till kunder@solidab.se. Kunden äger rätt att på egen begäran en gång om året kostnadsfritt ta del av de personuppgifter avseende honom eller henne som finns registrerade hos Solid. Sådan begäran skickas skriftligen till Solid på nedanstående adress. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det Solid att vidta rättelseåtgärder.
    14. Uppsägning av försäkring samt ångerrätt
    Under den obligatoriska försäkringsperioden (de 3 första månaderna), kan du genom muntlig eller skriftlig anmälan avstå från försäkringen. Uppsägningen får verkan dagen efter den dag då den mottogs av Solid.

    Försäkringstagaren har 30 dagars ångerrätt för förlängd försäkring. För att utnyttja ångerrätten kontakta Solid. Försäkringen sägs då upp från den dag förlängningen skulle träda ikraft. Inbetald försäkringspremie återbetalas enligt reglerna i Försäkringsavtalslagen.
    15. Ändringar
    Solid har rätt att ändra försäkringsvillkorna vid utgången av en försäkringsperiod. Ändringar ska meddelas skriftligen till försäkringstagaren minst en månad innan den nya försäkringsperioden.
    16. Gällande lag
    För denna försäkring gäller bestämmelserna i Försäkringsavtalslagen (2005:104)
    17. Överklagan
    Om försäkringstagaren av någon anledning inte är nöjd med hantering av ett försäkringsärende, ska i första hand försäkringsbolagets huvudkontor kontaktas, adress:
    Solid Försäkrings AB
    Box 22068
    250 22 Helsingborg


    Är försäkringstagaren fortfarande inte nöjd, finns möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden eller av allmän domstol. Upplysningar och vägledning i försäkringsfrågor kan inhämtas av Konsumenternas försäkringsbyrå.
    18. Försäkringsgivare
    Solid Försäkrings AB
    Box 22068
    250 22 Helsingborg
    Kundtjänst: 0771-113 113
    E-post: kunder@solidab.se
    Hemsida: www.solidab.se
  • Ångerrätt

    Ni har 14 dagars ångerrätt från och med den dagen ni hämtar ut varan. Ni måste kontakta kundtjänst inom dessa 14 dagar för att ångerrätten ska gälla. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som att man ångrar sitt köp. Det är tillåtet att öppna förpackningen och utföra funktionskontroll på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning.

    Vid ångerrätt eller retur av produkt med presentkort makuleras presentkortet. Om presentkortet är använt dras presentkortssumman av vid återbetalningen

    För att underlätta finns en retursedel och en returetikett i ert paket. Använd gärna dessa vid en eventuell retur. Fraktkostnaden vid returfrakt med vår returetikett är 79 kr, en kostnad som ni själv står för. Returnera inte mot postförskott.

    Obs! Det är ni som kund som har det ekonomiska ansvaret för att er retur kommer till oss. Därför ska ni notera kolli-ID på paketet ni sänder i retur till oss.
  • 6 månaders garanti och 3 års reklamationsrätt

    Lekmer säljer samtliga produkter med 6 månaders garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

    Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel ska konstateras av Lekmer, varpå ni som kund får en fri reparation alternativt en ny produkt. Produktgarantin gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då ni har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

    Faktura eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet varsamt eftersom ni behöver visa upp det om ni behöver utnyttja garantirätten.
  • Förlossningsgaranti

    Lekmer har förlossningsgaranti på alla babyprodukter. Garantin innebär att ni har rätt att returnera produkterna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra och gäller upp till 2 veckor efter förlossningsdatum. Vid tillämpande av förlossningsgarantin ska produkterna vara oanvända och ni ska kunna visa ett läkarintyg. Produkterna ska returneras i originalförpackningar.
  • Personuppgifter

    Användning av personuppgifter:
    Genom er registrering och/eller beställning samtycker ni till att Lekmer och dess närstående bolag lagrar och använder uppgifter om era inköp samt de kontaktuppgifter ni lämnar. Uppgifterna lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot er samt bättre kunna tillfredsställa era behov som kund och ge er bättre service, bland annat genom att göra webbplatsen så personlig som möjligt.

    Uppgifterna lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte. Detta innebär att Lekmer och dess närstående bolag kan, såvida ni inte skriftligen motsatt er det, komma att använda era personuppgifter för att kontakta er via mejl med nyhetsbrev, sms, direkt marknadsföring eller marknadsundersökningar. Ni har givetvis möjlighet att när som helst skriftligen meddela oss att ni motsätter er behandling av era personuppgifter för marknadsföringsändamål.

    Vi behandlar era personuppgifter med största försiktighet och garanterar att era kunduppgifter endast används av Lekmer och dess närstående bolag. Lekmer och dess närstående bolag kommer inte, utan ert samtycke, att vidareförmedla uppgifter om er annat än om detta följer lagstiftning, om det krävs i samband med att ni beställt en produkt eller tjänst eller om Lekmer anser att det krävs för att skydda och försvara rättigheter eller egendom tillhörande Lekmer och dess närstående bolag.
  • Rättelse, insyn och återkallelse

    Lekmer AB (556698-8035), Norrbackagatan 47B, SE-113 41 Stockholm, är personuppgiftsansvarig i enlighet med personuppgiftslagen. Enligt 26 § personuppgiftslagen är Lekmer därför skyldigt att, efter er egenhändigt undertecknade skriftliga begäran, en gång per kalenderår kostnadsfritt lämna besked om personuppgifter som rör er behandlas eller ej. Behandlas sådana uppgifter ska skriftlig information lämnas om vilka personuppgifter om er som behandlas, varifrån dessa uppgifter har hämtats, ändamålen med behandlingen och till vilka mottagare eller kategorier av mottagare som uppgifterna har lämnats. Lekmer är även skyldig att på er begäran rätta, blockera eller utplåna sådana personuppgifter som inte har behandlats i enlighet med personuppgiftslagen. Ni har även rätt att när som helst återkalla ert samtycke. Ytterligare personuppgifter om er kommer då inte att behandlas.
  • Fel och korrigering av publicerat material

    Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, produkttexter och bilder som tryckts eller skrivits felaktigt på webbplatsen, på våra bloggar och i sociala medier. Vi reserverar oss för prisjusteringar (ex. förändrade priser från våra leverantörer och valutaförändringar), lagerförändringar och eventuellt tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren eller i hårdvara såsom nätverk och servrar.
  • Kataloger, trycksaker och erbjudanden

    Ni som beställt varor från Lekmer, eller på annat sätt tackat ja till erbjudanden från oss, får automatiskt våra kataloger, trycksaker och erbjudanden. Om ni inte önskar katalog, trycksak eller erbjudande från oss vänligen kontakta Lekmers kundtjänst.
  • Frågor gällande våra ordervillkor

    Vid frågor gällande Lekmers ordervillkor hänvisas ni till Lekmers kundtjänst.
bird
Lekmer AB
Norrbackagatan 47B (Ej returadress)
113 41 Stockholm
Org.nr. 556698-8035

Inköp: Leksaker
Sara Jägborn & Alexandra Synnermark

Inköp: Barn & baby
Ulrika Magnusson

Inköp: Barnkläder
Stephanie Oscarsson

Inköp: Barnrum
Malin Olson

Försäljning
Niklas Jarl

Marknadsföring
Johan Englund

Teknik
Patric Palmefjord

100:- rabatt!

Hej, just nu får du 100 kr rabatt på Lekmer.se. Uppge din e-postadress så får du rabattkoden direkt i din e-postlåda.

Erbjudandet gäller när du handlar produkter för minst 500 kr. Rabattkoden gäller vid ett köptillfälle. Gäller ej LEGO eller enligt info på respektive produktsida.

×

Tack!

Tack, rabattkoden har skickats till din e-postadress. Kika om någon minut och dubbelkolla så att den inte hamnat i din skräppost.

Stäng fönstret och shoppa loss på Lekmer.se

×
Godkänn villkoren för att lägga Stokke Tripp Trapp i din varukorg.
×